نوار بهداشتی مناسب سفر

مسافرت و اتفاقات هیجان‌انگیز آن یکی از بهترین تجربه‌ همه ما است. اما گاهی ممکن است در سفر پریود شویم و این موضوع لذت سفر را از ما بگیرد؛ به خصوص اگر دوران پریودمان سنگین باشد. انتخاب نواربهداشتی مناسب سفر با قابلیت جذب بالا، به ما این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی نشتی، از سفرمان لذت ببریم. اگر به دنبال انتخاب بهترین نوار بهداشتی در سفر هستید، این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با آگاهی از نکات بهداشتی پریود در طول سفر، لیست لوازم بهداشتی لازم برای پریود در سفر و همچنین نکات لازم برای انتخاب بهترین نواربهداشتی مناسب سفر، انتخاب‌های بهتری داشته باشید و سفر خود را هنگامی که پریود بودید، با آرامش خاطر بیشتری بگذرانید. 

 

نوار بهداشتی مناسب سفر

نوار بهداشتی مناسب سفر باید کوچک و کم‌حجم باشد تا بتوانیم برای آرامش خاطر آن را همه جا همراه خود داشته باشیم. به همین دلیل بهتر است سه‌تاشده و بسته‌بندی‌شان تکی باشد تا جای کمتری بگیرند و حتی در جیب شلوار هم جا شوند. بسته‌بندی تکی این نوارهای بهداشتی از ورود هرگونه میکروب و باکتری به نوار بهداشتی جلوگیری می‌کند.

از این نوارهای بهداشتی به دلیل کم حجم بودن‌شان می‌توانیم علاوه بر موقعیت‌های مختلف مانند کار و دانشگاه در سفر هم استفاده کنیم.  

 

نکات بهداشتی پریود در طول سفر

به طور کلی رعایت بهداشت در دوران پریود اهمیت بسیار زیادی دارد ولی در صورتی که در سفر باشیم، ممکن است نتوانیم آنطور که باید به بهداشت خود توجه کنیم. در اینجا چند نکته بهداشتی کاربردی برای دوران پریود در طول سفر ارائه شده که به ما کمک می‌کند سفر بهتری داشته باشیم.

  1. آگاهی از چرخه پریود: در صورتی که زمان احتمالی شروع پریود، تخمک‌گذاری و PMS (سندرم پیش از قاعدگی) را بدانیم، می‌توانیم با آمادگی بیشتری با آن روبرو شویم. برای پایش چرخه پریود خود می‌توانیم از اپلیکیشن‌های زیادی استفاده کنیم که یکی از نمونه‌های آن «هرلایف» است. شما می‌توانید با نصب این برنامه و ورود اطلاعات لازم، از زمان شروع پریودتان آگاه شوید.
  2. حمام کردن به موقع: دوش گرفتن و آب گرم می‌تواند باعث کاهش درد و گرفتگی‌های عضلانی شود و همچنین سلامت جسمی و آرامش روحی به همراه داشته باشد.
  3. دسترسی به محصولات بهداشتی هنگام پریود: بهتر است متناسب با میزان خونریزی و شناخت خود از چرخه پریود به اندازه کافی نوار بهداشتی همراه خود داشته باشیم و محصولات بهداشتی‌مان را هم در جایی بگذاریم تا در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشیم؛ برای مثال می‌توانیم آن‌ها را در کیف دستی‌مان بگذاریم که همیشه همراه‌مان است.
  4. تعویض مرتب نوار بهداشتی: برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و بیماری‌ها، لازم است هر 4 الی 5 ساعت نواربهداشتی‌مان را تعویض کنیم. 

لیست لوازم بهداشتی مناسب سفر در هنگام پریود

بهتر است همیشه لیستی از لوازم بهداشتی پریود در سفر برای خود داشته باشیم تا قبل از هر سفر به آن مراجعه کنیم. ما در اینجا چند مورد از کاربردی‌ترین این وسایل را آورده‌ایم ولی شما صرفاً به این موارد اکتفا نکنید و هر آنچه که فکر می‌کنید در سفر لازم‌تان می‌شود همراه خود ببرید. 

  • نوار بهداشتی مناسب با میزان خونریزی و به تعداد کافی
  • به همراه داشتن چند لباس راحت 
  • کیسه آب گرم
  • دستمال کاغذی و دستمال مرطوب
  • دمنوش‌های گیاهی برای تسکین درد
  • مسکن‌ها و مکمل‌ها
  • لوازم حمام
  • پک روتین پوست

لوازم بهداشتی مناسب سفر در هنگام پریود

عوامل موثر بر انتخاب نوار بهداشتی مناسب سفر

قبل از عواملی که بر انتخاب نوارهای بهداشتی تاثیر می‌گذارند، بهتر است بدانیم که کنترل چرخه پریود ما بر عهده هورمون‌های کورتیزول و ملاتونین است که نظم آن با هر تغییری در سلامت عاطفی یا جسمی مانند کمبود خواب، تغییر رژیم غذایی، استرس، سفر و تغییرات آب‌وهوایی دچار اختلال می‌شود.

برای انتخاب نوار بهداشتی مناسب سفر ابتدا لازم است سوال‌های زیر را از خود بپرسیم تا بتوانیم انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم:

  1. سفرم چند روزه است؟
  2. مقصدم کجاست؟
  3. در اقامتگاه می‌مانم یا در طبیعت کمپ می‌زنم؟
  4. سفرم چه قوانینی دارد؟
  5. آیا به مرکز خرید محصولات بهداشتی دسترسی دارم یا نه؟
  6. میزان خونریزی‌ام چقدر است؟
  7. روز چندم پریودم است؟

 

نکات لازم برای انتخاب نوار بهداشتی مناسب سفر

همه نوارهای بهداشتی در نهایت با هدف جلوگیری از نشتی به لباس طراحی شده‌اند، اما تفاوت‌های زیادی باهم دارند و دقیقاً همین تفاوت‌ها است که انتخاب بهترین نوار بهداشتی در میان انواع متنوع آن را برای ما سخت می‌کند.

قابلیت جذب بالا، لایه رویی مناسب، سایز و ضخامت مناسب فرم بدن و میزان خونریزی از جمله فاکتورهایی هستند که لازم است هنگام انتخاب نواربهداشتی در نظر داشته باشیم. اطلاعات بیشتر درباره انتخاب نواربهداشتی مناسب را می‌توانید از مقاله «چگونه نواربهداشتی مناسب خود را انتخاب کنیم» بخوانید.

در صورتی که نواربهداشتی که برای سفر انتخاب می‌کنیم، علاوه بر موارد گفته شده، ویژگی‌های زیر را هم داشته باشد می‌تواند باعث راحتی و آرامش بیشتر ما در سفر شود.

  • قابلیت انعطاف‌پذیری

از آنجایی که در سفر تحرک نسبتاً زیادی داریم، نواربهداشتی انتخاب‌مان باید انعطاف‌پذیر باشد و با هر حرکت، با فرم بدن ما هماهنگ شده و مانع هر گونه نشتی شود.

  • خنثی‌کننده بو

در دوران پریود، ممکن است بوی ناخوشایند آن ما را اذیت کند، بنابراین بهتر است نواربهداشتی که انتخاب می‌کنیم، قابلیت خنثی‌کننده بود داشته باشد تا بتوانیم این دوران را با آرامش بیشتری سپری کنیم.

  • محافظ لباس زیر

چسب پشت نواربهداشتی در عین اینکه باید محکم باشد تا مانع جابه‌جایی نواربهداشتی شود، لازم است جنس خوبی هم داشته باشد تا به لباس زیر نچسبد و بعد از برداشتن آن، چسب روی لباس زیر نماند.

چسب بارکدی یکی از انواع چسب‌های پشت نواربهداشتی است که کاملاً محافظ لباس زیر است و حس خوب و راحتی در روزهای پریود برای ما به همراه می‌آورد.

 

یکی از بهترین نوارهای بهداشتی مناسب سفر، نوارهای بهداشتی مای‌لیدی اولترا است که با استفاده از تکنولوژی ایرلید ساخته شده و تقریباً تمام ویژگی‌هایی که لازم است یک نواربهداشتی مناسب سفر داشته باشد را دارد. 

 

کلام آخر

نوارهای بهداشتی یکی از پرطرفدارترین محصولات بهداشتی پریود در زنان است که همچنان جایگاه خود را در میان سایر محصولات مختلف بهداشتی پریود حفظ کرده است. در این مقاله تمام اطلاعاتی که لازم است درباره انتخاب نواربهداشتی مناسب سفر داشته باشیم، ارائه شده است. با انتخاب بهترین نواربهداشتی می‌توانیم دوران پریود خود را در سفر با آرامش خاطر بیشتری بگذرانیم و لذت لحظات خوب سفر را از خود دریغ نکنیم. تجربه‌های خود درباره پریود در دوران سفر را با ما به اشتراک بگذارید. 

 

منابع:

https://tripversed.com/best-sanitary-pads-for-traveling-while-on-your-period/

https://www.healthline.com/health/womens-health/best-pads#what-to-consider

 

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *