با بهداشت پریود آشنا شویم

در روزهای پریود به دلیل شرایط خاص بدن، باید نسبت به رعایت بهداشت حساس‌تر باشیم. در این روزها بدن ما در حال تجربه وضعیت متفاوتی‌ست، چون دهانه رحم بازتر از حد معمول شده است و با وجود خون‌ریزی، کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌توجهی نسبت به بهداشت می‌تواند منجر به عفونت و اتفاقاتی شود که به دنبال آن می‌آید.

نوار بهداشتی مناسب و تعویض به موقع

باید مراقب انتخاب نوار بهداشتی‌مان باشیم؛ از نوار بهداشتی مناسبی استفاده کنیم که با سایز لباس زیر، موقعیت استفاده (روز یا شب) و شدت خونریزی و نوع پوستمون هماهنگی داشته باشه. مهم‌تر از آن هر ۴ ساعت یک‌بار باید نوار بهداشتی را تعویض کنیم، چون محیط به شدت برای رشد باکتری و در نتیجه عفونت آماده است. فرقی نمی‌کند کجا باشیم: خانه، محل کار، مدرسه یا دانشگاه. در هر صورت باید به تعداد کافی نوار بهداشتی همراه خودمان داشته باشیم و به موقع آن را عوض کنیم.

آب به مقدار کافی

نوشیدن آب نقش مهمی در بهداشت این دوره دارد. مقدار کافی آب باعث می‌شود آب از دست‌رفته جبران شود، رطوبت به بدن برگردد و در نتیجه خون از رحم سریع‌تر و راحت‌تر خارج می‌شود

افسانه‌ها حقیقت ندارند

همه ما شنیده‌ایم که دوش گرفتن و حمام کردن در روزهای پریود خطرناک است و باعث بیماری می‌شود! افسانه‌ای که پایه و اساس آن مشخص نیست و حقیقت ندارد. حمام کردن باعث نشاط و طراوت روح و روان‌مان می‌شود و علاوه بر این جلوی بروز عفونت و بیماری را می‌گیرد.

لباس زیر نخی، بهترین انتخاب برای این روزها

لباس زیری که در الیاف آن از نایلون استفاده شده است، جلوی رفت‌وآمد هوا را می‌گیرد، باعث تعرق بیشتر می‌شود و در نتیجه محیط را برای رشد میکروب آماده می‌کند، هر چند استفاده از این لباس ها در بقیه روزها هم توصیه نمی‌شود، اما در روزهای پریود حساسیت این موضوع بیشتر می‌شود. پس لباس‌های نخی یا پنبه‌ای آزاد بهترین و راحت‌ترین انتخاب هستند.
به‌غیر از آن، توجه به این نکته هم ضروری‌ست که باید هر روز لباس زیر را عوض کرد.

شست ‌وشوی کامل

بعد از هر بار دست‌شویی رفتن، برای از بین بردن کامل آلودگی‌ها، باید شست‌و‌شوی کامل با آب ولرم انجام شود، به دلیل حساسیت بدن، آب سرد می‌تواند دل‌درد را بیشتر کند.

بعد از هر بار شست‌وشو هم باید از دستمال توالت برای خشک کردن کامل استفاده کرد، چون یکی از موردهایی که می‌تواند باعث عفونت شود همین مرطوب بودن محیط است.

جدا از تغذیه مناسب و انتخاب‌های درست در این روزها، شست‌و شوی کامل و تعویض به موقع نوار بهداشتی جلوی ایجاد بوی بد را می‌گیرد.

رعایت بهداشت یکی از جنبه‌های بزرگ روحی و جسمی روزهای پریود است. پشت سر گذاشتن این روزها با سلامت و حس و حال خوب، می‌تواند تجربه متفاوتی از پریود را به وجود آورد.

  • مهین دوستدار 1401/10/18

    درود و سپاس از شما برای تولید محصولات باکیفیت و نگاه ویژه شما به بهداشت و سلامت بانوان.من سال ها از محصولات آلویز استفاده می کردم و بعد از حذف این محصول دچار چالش شدم و حالا خوشحالم که به محصول مناسب و فوق العاده ای دسترسی دارم.

نظر خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *